28 Şubat 2013 Perşembe

Pazen Etek

Mağazalarda dolaşırken kızıma göre desenli kadifeden çok güzel bir etek gördüm. Fiyatı bayağı uçuktu. Tüm gün okulda olması ve giyebileceği toplam sayının kış boyu ancak iki ya da üç kere olması nedeniyle aklıma pazen almak geldi. Metresi 4 liradan iki metre pazen aldım. Hiç kalıpsız resimdeki eteği diktim.

Önce bel ölçüsünü aldım. İkiye böldüm. (A)
Kalça ölçüsünü aldım, onu da ikiye böldüm.(B)
Aşağıdaki gibi bir kalıp çıkardım:
Birer cm dikiş paylarını ekleyerek kestim. Bir tarafına fermuar diktim. Diğer tarafını olduğu gibi birleştirdim.

Alt tarafını göz kararı elimle büzdürerek kestiğim bir dikdörtgenden yaptım. Dikdörtgenin uzunluğu hemen hemen kalça ölçüsünün 1,5 katı kadar oldu. Büzdürdüğüm etek kısmını, üst bölüme diktim.

Vitrinde gördüğüm fistonun aynısını tesadüfen buldum. Onu da eteklerine dikince gördüğüm eteğin aynısı oldu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder