12 Mayıs 2013 Pazar

Baharlık Saksılar

Sonunda bahar geldi ve biz ailecek bulduğumuz her yerden çiçek almaya başladık. Hal böyle olunca bayağı bir saksı ihtiyacı doğdu. Gelgelelim ben eskiden beri plastik saksıları sevmem. Seramikler de bizdeki ihtiyaç miktarını düşününce küçük bir servet tutacak. Eskiden bağrıma taş basar sadece çiçeklere odaklanmaya çalışıp saksılarımı görmezden gelirdim. Ama artık ben onları boyayabiliyorum. Plastiğin boya tutmayacağına dair söylemlere kulaklarımı tıkayıp denemeye karar verdim. Denerim, olmazsa bir saksıyı çöpe atmış olurum ama ya olursa şekline ve rengine sadece benim karar verdiğim rengarenk saksılarım olur diye düşündüm.
Fırça ile de boyanmasına rağmen ponpon fırça boyayı daha kolay yüzeye tutturuyor fakat yüzeyi biraz pütürlü oluyor. İki türlü de denedim. Bence tek püf noktası boya katlarını ince ince birkaç kat olarak ayarlamak. Kapatmak için kalın olarak boyadığım yerler ya kalktı, ya da çok kaba bir görüntü oluşturdu. Boyamaları hoşuma gidenlerin kimine dekupaj yaptım, kimilerini daha önce aldığım "stencil"ları denemek için kullandım, kimilerine sünger baskılardan kullandım. Bazılarını da elimle çizdim. Malzeme bedava olunca internetten öğrendiğin tekniklerin hemen hemen hepsini denedim. İçimde bir şey kalmadı.

Güllü olan saksıyı hazır aldığım stampalarla yaptım



Elimle desen çizerken boyaya biraz un katıp koyulaştırdım. Bir nevi boncuk boya oldu. Bu boyayı, içi bitince sakladığım eski göz damlası kaplarına koyup kalem gibi çizdim. İstediğim gibi olunca tek tek vernikledim. Bir kısmını işyerime götürdüm, bir kısmını eve yerleştirdim. İşte sonuçlar:



Çiçek deseni sünger baskısı. Diğerlerini elimle çizdim.

Stencil denemeleri. Daha çok fırın ekmek istiyor. Pek beğenmedim.

Markette gördüğüm seramik saksılara benzetmeye çalıştım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder