20 Haziran 2013 Perşembe

Düz Etekten Pileli Etek Yapımı

Kendi kendimi aştığım bir projeyi alnımın akıyla bitirdikten sonra paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Annemin verdiği bir büyük valiz dolusu daralmış, modası geçmiş fakat yepyeni kıyafetlerim var. Zaman zaman elimi atar, değiştirilecek bir şeyler bulurum. Belki daha zor ama düz kumaşı kesip dikmekten daha zevkli eskiyi kullanılabilir hale getirmek. İnsanı yaratıcı olmaya mecbur ediyor. Genellikle kumaş az geliyor ve olanı kullanabilmek için ortaya bambaşka şeyler çıkıyor. İşte o çantadan bir etek çektim. Rengi harika bir mint yeşili. Bayıldım. Ben giydim. Kısa, dar bir etek. Ancak yılda birkaç defa tatilde giyebileceğim bir şey. Kızıma yapmaya karar verdim. Dar etek modeli yaşına pek uymadı.


Acemi terzi ben, bundan bir şey olmaz diyerek atmadım tabii. Gözlerimi hafiften kısarak baktım ve pileli bir etek hayal ettim. Makası elime alıp önce eteğin kemerini çıkardım, sonra önünü ve arkasını 3'er parçaya böldüm.



Sonra gardrobumu açıp pileli bir eteğimi çıkardım. İçine kıvrılan pile kısmının genişliğini ölçtüm. Evdeki kumaş stoğumdan uygun renklerdeki bir kumaşı aldım. Boyu etek boyu kadar, eni pilenin genişliği kadar olan iki adet dikdörtgen parçayı birer cm dikiş payı ekleyerek kestim. Eteğin kestiğim yerlerine diktim. Yan dikişlerini kızımın ölçülerine göre düzelterek yeniden diktim.


Etek cepli olduğu için ceplerinin iç kısmına da aynı kumaştan diktim.



Ütü ile pilelerini güzelce ütüledim ve baktım saat 02:00. Gönül rahatlığıyla uyumaya gittim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder