1 Temmuz 2013 Pazartesi

Askılı Elbiseden Tulum Yapımı

Havalar iyiden iyiye ısınınca tatil planları yapmak kaçınılmaz oldu. Benim planımdan ne olur ki. Tabii ne diksem diye düşünüyorum. Artık her akşam saat 22:00-24:00 arası benim dikiş saatim. Tıkır tıkır dikiyor, dünyayı unutuyorum. Kim bir şey söylemiş, kim yan bakmış, kim canımı sıkmış, makinenin tekdüze sesi ile aklımdan uçup gidiyor. Tek derdim neyi nasıl dikerim oluyor.
Yine böyle bir akşam büyük beden askılı bir penye elbiseyi aldım, tulum yapmaya karar verdim. Yine "olursa olur, olmazsa zaten giymediğim bir şeydi, temizlik bezi yaparım" mantığıyla.



Kızımın modelini beğendiğim penye bir şortunu ikiye katladım. Elbiseyi de ikiye katladım. Dikiş payı bırakarak aynı ölçülerde kestim.
Diktim. Üst bedenini de kızımın bedenine göre daraltıp diktim.

Her zamanki gibi resimlemek iş bittikten sonra aklıma geldiğinden yine tarif ederek anlatacağım. Şimdi elimde bir şort ve bir askılı bluz var. Yalnız bir sorun çıktı. Alt ve üst parçayı yerleştirdiğimde arada yaklaşık 7 cm'lik bir açıklık oluştu. Başka da kumaş yok. Ne yapsam diye düşünürken üst kısımda olan lacivert biyeler aklıma eşimin aynı renkteki bir t-şörtünü getirdi. Hala giyiyor ama şu an bana lazım olduğundan aldım makası elime, etek kısmından arada kalan açıklık kadarını kestim. İki kat olarak diktim. Şortla askılı bluzun arasına diktim. Arasına geniş lastik geçirdim. Askıların önde birleştiği yerlere evde bulduğum iki adet minik mavi gülü de ekledim. İşe yaramayan bir elbiseden güzel bir tulum çıkardım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder