12 Şubat 2014 Çarşamba

Çook Eski Kazaktan Yepyeni Dantelli Hırka

Yine olsa güzel olur, olmasa da atarım gitsin diye başladığım bir işle karşınızdayım. Ana malzemem eşimin en az 15 yıllık (benim bildiğim bu kadar), yarım kolları bol balıkçı kazağı. Bunun benzerini TRT'de geçen gün yayınlanan İzel-Çelik-Ercan'ın (hadi bakalım, yaşlar ortaya çıksın) bir klibinde gördüm.  Malzemesi merserizeye benziyor. Siyah olmasına rağmen rengi hiç solmamış bir kazak. Önce tamir işleri sırasında giyilecekler kategorisine kaldırıldı, baktım ki yine sapasağlam ve yüzüme "beni çek kurtar bu hayattan" der gibi bakıyor dedim ki "seni çeker alırım ama kafamda dönüp duran ve olmayacağa daha yakın duran bir işte kullanırım. Hala kullanılır durumda olursan ne ala, yoksa çöpe gidersin."
 Aldım elime makası, önce tüm dikişlerini söktüm. Kollarını dikey olarak tam ortadan ikiye kestim. Kestiğim tüm yerleri atmasın diye zig zag dikişle diktim. Kestiğim parçaların arasına hobi mağazalarında kendimi kaybedip bir gün lazım olur diye almış olduğum dantel şeridi diktim.
Kazağın arka tarafını olduğu gibi bıraktım. Ön tarafını önce tam ikiye ikiye böldüm. Sonra o parçaları da ikiye böldüm. Yaptığım işlemleri aşağıdaki resimde anlatmaya çalıştım. Kırmızı çizgi hırkanın orta yeri. Maviler ise aralarına dantel dikeceğim parçalar. Dantelin kol altında kaybolmaması için mavi çizgiyi ortaya biraz daha yakın olacak şekilde kestim.


Tüm parçalar böylece tamamlanmış oldu.




8 yorum:

  1. süper bir geridönüşüm olmuş :) elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Dikiş bilince işte, ne kadar güzel olmuş.. Ellerinize sağlık.. Bu yıl benimde hedefim en azından dikiş makinesi kullanmayı öğrenmek :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler. Dikiş maceram daha çok yeni. Birkaç yıl önce düğme dikmeyi bile sevmezdim. Çok zevkli bir uğraşmış. Mutlaka öğrenmelisiniz.

      Sil
  3. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkürler. Ben de hemen size uğrayacağım.

    YanıtlaSil
  5. Başlığı görünce hemen buraya ışınlandım giyilmeyen o kadar çok kazak varki dantel fikri cok güzelmiş kesin uygulayacagm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kazaklar hem zor eskiyor, hem de çok yer kaplıyor. Değiştir değiştir giy.

      Sil
  6. gercekten cok guzel fıkır eskıyı degerlendırme harıka olmus elıne saglık en kısa zamanda bende yapıcammm

    YanıtlaSil