24 Mart 2015 Salı

Fırın Eldiveni

Önceki yayınımda yapmış olduğum kalpli tutacaklarıma bir de fırın eldiveni ekledim. Astar olarak şu anda kullandığım ama çok incelmiş fırın eldivenimi kullandım. Önce eldivenin bilek kısmındaki biyeleri kestim. Sonra eldivenin içine istediğim kalınlığa gelinceye kadar elyaf  doldurdum ve eldiveni kapatıp tamamını dikiş makinesinde kapitone şeklinde diktim. Bu kısım elimin alt kısmına denk gelecek.

oven mit

Eldivenin üst kısmına biraz daha tok dursun ve alttaki pofuduk kısma uysun diye sarı mutfak bezlerinden kullandım. Ana kumaşımdan da alt ve üst olmak üzere iki tane kestim. Bir de sarı bez görünmesin diye beyaz astar kestim.



Alt kısma önce astarı ve sarı bezi diktim.


Dışta kalacak çiçekli kumaşımı önce ayrı bir eldiven olarak diktim. Sonra da parmak uçlarından ve baş parmak uçlarından el dikişi ile sabitledim ki, takıp çıkarırken içi dışına çıkmasın.


Dış eldiveni iç eldivenin üzerine geçirip kalpli tutacaklarda kullandığım yeşil kumaştan fırfır yaparak bilek kısmına diktim. En sonunda kırmızı biyeyi, kulplarıyla birlikte dikince işim bitmiş oldu.



Şimdi asla ellerimi yakmayan pofuduk bir mutfak takımım var. Hem zevkime, hem ihtiyacıma uygun.


Şimdi bu takımın neyi eksik? Tabii ki önlüğü. Hiç yapmaz olur muyum? Bir iki güne kadar biter. Onu da kafama göre tasarlıyorum. Bir kaç noktasını kafamda çözdükten sonra bitirip sizlerle paylaşacağım. Dikiş dikmeyi işte bu yüzden seviyorum. İstediğim şeyi, tam da kendi ihtiyaçlarıma uygun olarak tasarlayabiliyorum.
Sevgilerimle...

5 yorum:

  1. Çok cici ve işlevsel olmuşlar. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler. Mutfakta daha zevkli zaman geçirmeye başladım.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş, mutfak önlüğünü de merakla beklemekteyim, ellerine sağlık :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Diktiğim şeyleri tamamen ihtiyaçlarıma ve zevkime uygun yapmaya çalıştığımdan bir gecelik çalışma bir haftaya uzuyor. hele araya evle ya da çocuklarla ilgili şeyler girerse günlerce başına oturamıyorum. Birkaç güne kadar biter herhalde.

      Sil
  4. Wellcome to my blog. Thank you for your nice comment. I'll go your blog now.

    YanıtlaSil