11 Mart 2015 Çarşamba

Neşeli Tutacaklar ve Yapılış Aşamaları

Size de oluyor mu bilmiyorum ama ben art arda kıyafet dikince araya renkli, neşeli şeyler sıkıştırmayı çok seviyorum. Onlarla oynamak hoşuma gidiyor. Baykuştan Terzi Yamağım da böyle bir zamanda çıkmıştı. Şimdi de mutfağıma renkli kalpli tutacaklar diktim. Aslında çok ihtiyacım vardı da bir türlü sıra gelmiyordu. Ne zamandır kullandığım tutacaklarım yıkanmaktan iyice incelmişti ve ben her kullandığımda elimi yakıyordum. Kumaşımı alalı iki yıla yakın oldu. Modelimi de tasarlayalı bir o kadar olmuştu ama başlayamamıştım bir türlü.
Geçen akşam birden kalktım, o akşam birini ertesi akşam diğerini bitirdim. Çok kolay ve zevkli bir çalışma oldu. İşte sonuç :
heart shaped poth holder


Şimdi gelelim nasıl yapıldığına...
Öncelikle linlerini vermeliyim. Aslında pinterestte ve birçok sitede yapılışları var ama ben ilk önce buradan buldum. Yapılışı da var ama Türkçe okumak isteyenler için bir de ben anlatayım isterseniz.



Öncelikle kalıbını kendim çıkardım. kalıp dediğime bakmayın, A4 kağıdını aldım, ikiye katlayıp istediğim boyutta bir yarım kalp çizdim. Sağıyla soluyla oynayarak gözüme hoş gelecek şekle getirdim. Siz herhangi bir kalp şekli de bulabilirsiniz. Ben plansız, aniden kalktığım için ve bilgisayar başında kalıplarla oyalanıp tüm gecemi harcamaktan korktuğum için bu yola gittim. Netteki resimlerde daha küçük gibi görünüyor ama ben içine el girecek cepleri olduğu için biraz büyük tuttum. Kalıbım aşağıdaki gibi oldu. Ortadaki kesikli çizgilerin ne işe yaradığını biraz sonra anlatacağım.


Tutacakların çok kullanışlı olmasını istediğim için mümkün olduğu kadar kalın olmalıydı. yabancı sitelerde bunlar için özel malzemeler varmış. Ben Niğde'deyken sorduğumda sıkıştırılmış elyaf konulacağını öğrenmiş, orada bulamamıştım. Ankara'ya gittiğimde buldum ama metresine 20 ya da 40 lira (duyduğum tam olarak 40 mıydı, yoksa 20'yi beynim ikiyle mi çarptı emin değilim, adamların günahını almayayım şimdi) isteyince "yok artık " deyip kendi işimi kendim gördüm. Şöyleki ikiye katlanmış kalp kalıbımı koyarak önce mutfakta kullandığımız şu sarı keçeye benzer bezden kestim. Bir de astarlık beyaz bir bezi aynı şekilde kestim. Alt kısmını bırakarak birbirine diktim. İçine bildiğiniz elyafı doldurdum. Sonra da yıkandığında toplanmasın diye üzerinden rastgele diktim. İşte böyle:


Şimdi, iki ayrı kumaşa ihtiyacım var. Birisi ana kumaş, benimki çiçekli olan; diğeri de ellerin gireceği ceplerin içinden görünecek kumaş. Ben arkayı yeşil seçtim. Üzerinde hafifçe beyaz kare çizgiler var. Kalıbımı kullanarak birer tane kalp kestim. Onları sarı yüzü çiçekli kısma denk gelecek şekilde birbirine diktim.



 İlk tutacakta kaymasın diye hepsini tek tek dikmiştim ama ikinci tutacakta daha pratik olarak üst üste koyarak diktim. Siz istediğiniz şekilde dikebilirsiniz.

Sıra geldi ceplerini yapmaya. Diktiğim parçanın üzerine yarım kalp şeklinde katlanmış kalıbımı koydum. Alıntıdaki görüntüyü elde etmeye çalışarak kalbi katlamaya başladım, hoşuma giden yerde durdum. kalıptaki kesikli çizgiler, bu durduğum yer işte. Bir daha bakalım:



Hemen hemen yarısı kadar katlamışım. Şimdi de cepler için birer tane astar, kumaş ve sarı bezden kestim. Sarı bez çok gerekli değil ama ben pofur pofur olan alt kısma karşılık üst cepler biraz tok dursun diye kullandım.
Bu arada iki parçanın simetrik olmasına dikkat edin. Yani yazarınız gibi, üstelik "sakın unutma simetrik olacak" diye diye aynı parçadan iki tane kesip de yarım saat "bunda bir terslik var" diye düşünüp durmayın.
Kestiğiniz parçaları alttaki kalbin üzerine dikmeden koyup kontrol edin.


Eğer her şey yolundaysa önce ceplerin üzerindeki biyeleri dikin. Sonra iki cebi alttaki kalple birleştirin.

 Son olarak da dış taraftaki biyeyi dikin. Biyeyi rahat dikebilmek için önce tüm dikiş paylarını mümkün olduğu kadar kesin. Biyeyi dikmeye tutacaklarımı asmak için kulp takacağım yerden başladım. Kulbunu 5-6 cm kestiğim biyeyi ikiye katlayıp dikerek oluşturdum. Tutacağı tamamen çevreledikten sonra, önceden hazırladığım kulbunu iki ucu arasına sıkıştırıp öyle diktim. Böylece iki taraftan da dikişi örünmüyor. Resmini çektim ama bir türlü net görüntü elde edemediğmden gösteremedim. Vee  İşte mutlu son...



Sırada fırın eldiveni ve önlüğü de var. ama o kadar hoşuma gitti ki bir an önce sizlerle paylaşmak istedim. Sabahları ilk iş onlara bir günaydın diyorum neşem yerine geliyor.
Herkese sevgiler...

4 yorum:

  1. Çok şirin olmuş :) Kumaşın renklerine de bayıldım :)
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık çok şık olmuş ayrıca bloğunuzu takibime aldım bende beklerim sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bloğunuzu takip ediyorum zaten ama kayıtlı değil miyim diye şimdi kontrol edeceğim. Sevgilerimle...

      Sil