28 Nisan 2015 Salı

Dantel Elbise


Herkese mutlu haftalar. Kızım için diktiğim elbise nihayet karşınızda. Tam iki ay önce biten, erkek kardeşimin düğününde giyilen,  ama düğün  telaşından o gece resmi tam olarak çekilemeyen elbise. 

Artık diktiklerimi iftiharla kalabalıklar karşısında sergileyebiliyorum. Hatırlarsanız nişan töreninde de kendime bir elbise dikip giymiştim. Bu elbise de daha çok düğün tarihinin soğuk havalara denk gelmesi nedeniyle dikildi. Aslında kızıma elbise dikmeyi teklif ettiğimde şiddetle reddetti. Ben de dayısının düğününde gönlünden geçeni yapması için hiç karışmadım. Düğünden iki ay önce gezmeler başladı ki, sanırsınız kendi evleniyor. Ama yaş on iki olunca ve biz de küçük bir şehirde yaşayınca evdeki hesap çarşıya uymadı. Bir kere aylardan şubat. Mezuniyet töreni kıyafetlerinin çıkması için çok erken. Kendi yaşına uygun elbiseler fazla dantelli cicili bicili. Yaşına uygun ama ruhuna değil. Kızı olanlar bilir, artık kızlar 10 yaşına girince bir genç kız havaları geliyor üstlerine. Bu sefer genç kız kıyafetlerine baktık. Sünger dolgulu göğüsler, taşlı pullu abiyeler, cesur dekolteler de uymadı bize. Nette araştırdığımızda  “teenager dress” diye bir kategori  var. Frapan genç kız ile süslü çocuk arası, daha masum elbiseler. Fiyatları da makul  ama  düğün bu, bir gün bile gecikse açıkta kalırız. İş başa düştü yine.  Ama kendimi de ağırdan satmayı ihmal etmedim tabii.
Neyse efendim, genelde nevresim satan kumaşçıların minnacık numunelik kumaş reyonlarından dantel kumaşlar aramaya başladık. Danteller çok klasikti ama birden gözüme başka bir müşterinin namaz başörtüsü diye baktığı kumaşlar çarptı. İlk bakışta beyaz tül üzerine kabartma desenler olsa da birden altına mavi renkli astar hayal ettim ve tamamdır dedim. İşte bu kombini oluşturdum.

Kızım bayıldı ve o saatten sonra, mağaza gezmeye son verdik.
Eve gelip “aç kızım interneti, göster ne istiyorsan” diyerekten açtık, modellere baktık. Neticede genç kızlara en çok yakışacak model  kolsuz üst ve büzgülü bir etek. Tüm modeller aşağı yukarı aynı. Kimisi sırtını kalp şeklinde açmış, kimisi sağına soluna fiyonk ya da fırfır eklemiş. Patron falan çıkarmadan, önce elimdeki kumaşı etek boyu kadar kesip ayırdım ve tamamını büzdürüp etek yaptım. Düğün elbisesi olduğu için abartmaktan kaçınmadan olabildiğince büzgülü yaptım. Kumaşın boyu 3 metreydi, enden 52 cm kadarını ayırıp tamamını etek için kullandım.  Büzgüler düzenli olsun ve benim işim kolay olsun diye büzmede lastik kullandım. Önce astar ve danteli dikdörtgen şeklinde birbirine diktim, sonra da lastiği dikerek büzdürdüm, etek bir saate kalmadan şipşak bitti.
Üst kısmı da sipariş üzerine önü düz, arkada çapraz birleşen askılardan oluştu. Kumaşı yine dikdörtgen kesip kol oyukları açtım. 


Yandan gizli fermuar ile birleştirdim. Bu iş korkulu rüyamdı. Hem çift kat kumaşı büzdürmeden dikmem gerekiyordu, hem de kumaş ve astar çok ince olduğundan her söküşte iz bırakıyordu. Neyse ki tek seferde hatasız diktim.
Ön taraftaki potluğu iki pens ile yok ettim. Kol oyuğunun tam bittiği yerden askıları başlattım. Askıların iç tarafını da pervazla temizledim.


Etek ile üst tarafı birleştirdim. Önceden diktiğim lastik biraz potluk yaptığı için eteği birleştirdikten sonra lastiği söktüm. Dikişleri son olarak astardan yaptığım biye ile kapattım. Hem dıştan, hem içten tertemiz oldu. Resimde pensleri de göstermek istedim ama çok dikkatli bakınca anlaşılıyor.


 Beline de kalın siyah bir kurdele bağlayınca dikmesi çok kolay, ama kumaşı nedeniyle oldukça çarpıcı bir elbise oldu.



 Resimler geç kaldı ama baharı da tüm güzelliğiyle yakalamış oldu. Bir kez daha, okumaktan sonra hayatımda yaptığım en iyi şeyin dikiş dikmeyi öğrenmek olduğunu düşündüm.


8 yorum:

  1. Çok güzel olmuş.Ellerinize sağlık. Şükür ki biz o yaşları biraz geride bıraktık. Benimki 16 yaşında. Şimdi daha rahat kıyafet buluyoruz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Gerçekten zor bir dönem. Zevkler de sürekli değiştiğinden bir defa ancak giyiliyor kıyafetler.

      Sil
  2. Maşallah size de güzel kızınıza da,sonucun güzel olması harika:):)Benim kızım 2 yaşında yavrucumun dünyadan haberi yok.Annesi hatalı da dikse giyiyor işte:):):)Dikişi bırakmazsam kızım bu yaşlara gelince ben de epey usta olurum herhalde:):):)
    http://hobidelisii.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kızınızın yaşı çok güzel, her şeyi dikebilirsiniz. Ben hep keşke daha erken dikiş öğrenseymişim diye hayıflanıyorum. Üstelik Kars'ta görev yaparken bir çocuk önlüğünü bile Ankara'dan anneme aldırdığımı düşününce ne kadar boşa para harcadığımı da anlıyorum. Özellikle kızı olanlar kesinlikle öğrenmeli. Siz iyice ustalaşırsınız o zamana kadar. sağlıkla büyütürsünüz inşallah...

      Sil
  3. gerçekten çok güzel olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. kumaş çok tatlımış. Modeli de sevdim. Seni takibe aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    http://www.bakbuharika.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bloğuma hoşgeldin. Hemen sana geliyorum.

      Sil